postępować. Zamiast skupiać się na wydawaniu olbrzymich pieniędzy na równie olbrzymie kampanie marketingowe, najpierw nauczmy się wykorzystywać podstawowe narzędzia reklamowe, do których zaliczamy właśnie ulotkę.
Tworząc projekt ulotki, w pierwszym momencie ustalmy swoją grupę docelową. Zastanówmy się, do kogo chcemy trafić z wybraną treścią. Miejmy w głowie obraz naszego potencjalnego klienta, by móc wejść w jego skórę i ustalić, co mogłoby na niego dobrze zadziałać. Cała ulotka - począwszy od jej rozmiaru, koloru czcionki czy stylu treści - musi spodobać się temu, kto będzie ją przeglądać. Koniecznie pamiętajmy też o stosowaniu różnych elementów zdobniczych. Każdy tekst wyda się dużo atrakcyjniejszy, jeżeli zastosujemy w nim pogrubienia, pochylenia czy w pewnych miejscach zmienimy jego kolor bądź czcionkę.
Dobra drukarnia jest natomiast tym miejscem, do którego powinniśmy się zgłosić z gotowym projektem ulotek. Od razu wykonajmy sobie ich większą ilość, bo na pewno nam się one wielokrotnie przydadzą.
Reklama musi po prostu działaćCena wydaje się dość niska zwłaszcza
Druk ulotek to koszt jakichś kilkudziesięciu groszy, maksymalnie dwóch złotych za sztukę. Cena wydaje się dość niska, zwłaszcza gdy spojrzy się na to, ile trzeba zapłacić za inne narzędzia reklamowe, ale i tak nie warto jej przeznaczać na coś, co w praktyce okaże się mało skuteczne. Reklama musi po prostu działać. To jest jej główny cel, który powinien zostać spełniony. A jeśli ulotka ma działać na klienta, należy ją dobrze skonstruować, opierając się na kilku podstawowych zasadach.
Pierwsza z nich, którą każdy powinien wbić sobie do głowy, mówi o tym, że "im mniej, tym lepiej". Oczywiście nie chodzi tu o to, by niczego na ulotce nie pisać, ale na pewno nikt nie powinien opisywać na niej całej historii firmy, która dla nikogo nie będzie interesująca. Najlepsze ulotki to broszury proste, konkretne i zarazem wyraziste. Nie muszą być wcale wymyślne czy posiadać jakiegoś szczególnie dużego wyrazu artystycznego. Prostota jest teraz w cenie. Lubią ją i firmy, i ich klienci.
A warto też zaznaczyć, że przeciętna drukarnia weźmie znacznie mniejsze pieniądze za wytworzenie takich prostych ulotek niżeli za skonstruowanie czegoś wypełnionego olbrzymią ilością obrazków, zdjęć i innych zbędnych grafik.
Do opłacalnych metod można również zaliczyć
Ulotki to obecnie jedna z najbardziej rozpowszechnionych form reklamy. Dzięki n im możliwe jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na firmę oraz jej ofertę. W jaki sposób pozyskać skuteczne i efektowne broszury? Kaki rodzaj druku wykorzystywany jest do tworzenia tego rodzaju informatorów? Co powinno znaleźć się na łamach tego rodzaju ogłoszenia?
Miejscem, w którym powetują profesjonalnie przygotowane, piękne, ciekawe i wysokiej jakości ulotki, jest specjalistyczna drukarnia. To właśnie w tym miejscu przygotowywany jest cały plan działania, logo, oprawa graficzna i końcowy etap, jakim jest naniesienie projektu na odpowiednio dobrany papier lub inny materiał. Jakie techniki druku wykorzystywane są do tworzenia ulotek?
Jedna z najbardziej popularnych technik jest druk cyfrowy. Zaleta tej metody jest szybkość wykonywania działań, jak również niewielkie koszty związane z wykonywanie projektów. Kolejnym sposobem tworzenia broszurek jest druk offsetowy, wykorzystywany w średnim i wielkim nakładzie. Do opłacalnych metod można również zaliczyć druk rolowy.
Profesjonalna ulotka powinna zawierać przede wszystkim dane teleadresowe, skróconą ofertę, przyciągające wzrok kolory oraz ciekawą szatę graficzną.
Przeważnie większość drukarni używa papieru o
Ulotki to jedne z popularniejszych, tańszych i zarazem praktyczniejszych narzędzi marketingowych. Każdy może z nich skorzystać, jeśli tylko zdecyduje się na ich zaprojektowanie oraz przygotowanie. A jak prawidłowo skonstruować ulotkę reklamową? Na pewno trzeba ustalić jej format, czyli to, w jakim rozmiarze będzie. W celu zaoszczędzenia pieniędzy warto skorzystać z jednego z podstawowych formatów. Będzie to chociażby rozmiar A5, ewentualnie A7. Każda drukarnia będzie w stanie stworzyć ulotki właśnie w tych formatach. Aby jednak jakoś wyróżnić się na rynku, czasem warto postawić na zupełnie nietypowy rozmiar, choć w tym przypadku trzeba też liczyć się z wyższymi kosztami druku.
Bardzo ważny dla jakości i ogólnego wyglądu ulotek będzie też sam papier. Należy więc upewnić się, że druk powstanie na papierze wysokogatunkowym. Im wyższa jest jego jakość, tym lepiej. Kiepski papier sprawi bowiem, że najlepszy nawet projekt, który na komputerze wyglądał wprost perfekcyjnie, na żywo będzie pozostawiać wiele do życzenia. Przeważnie większość drukarni używa papieru o gramaturze wynoszącej maksymalnie 350 g / m2. Jest to na pewno dobry i uniwersalny wybór. Taki papier idealnie nada się właśnie na ulotki.